Ana içeriğe atla

KENTSEL STRATEJİ ;10+3 Yıl İçinde Neler Yaptık.

KENTSEL STRATEJİ ;10+3 Yıl İçinde Neler Yaptık.
A.Faruk Göksu

Kentlerimiz üçüncü kez YIK YAP sürecine girdi!

  1.  Kentlerimiz 3.dönüşüm sürecini yaşamakta.
  2. 1950 ile 80 yılları arasındaki birinci dönüşüm sürecinde hızlı kentleşme ile ‘apartman’ ve ‘gecekondu’ yapı tipolojileri ve düzenli ve düzensiz kent dokuları kentlerimizin büyük bir çoğunluğuna hakim oldu.
  3. İkinci dönüşüm sürecinde ise Islah İmar Yasası ile gecekondu alanlarımız on beş yirmi yıllık süreç içinde parsel bazında apartman tipolojisi ile yoğun, yetersiz donatı alanları ile çarpık kent dokularına dönüştü.
  4. Her iki süreç içinde parsel bazında, imar hakları artırılarak piyasa koşullarında dönüşüm modeli benimsendi. Aktörler ise yap-sat, sat-yap’çılar oldu.
  5. Ortaya çıkan en temel sorun yapı ve yaşam kalitesi riski ise 1999 Büyük Marmara Depreminin ortaya çıkardığı bilanço ile yeniden kentsel dönüşüm gündeme geldi. Sanki, ilk iki süreçte dönüşüm yaşanmamış gibi.
  6. Günümüzde ise Afet Riski Yasası ile kentlerimizde yeni bir dönüşüm süreci hızlı bir yaşanıyor. Yaklaşım ise imar adası, proje yada mahalle ölçeğinde büyük dönüşüm projeleri geliştirmek. Yöntem yine aynı. İmar hakları artışına dayalı piyasa koşullarında dönüşüm gerçekleştirmek. Baş aktörler bu kez kamu ve gayrimenkul yatırımcıları.
  7. 3 dönem hep yık-yap üzerine kurgulandı. Senaryo aynı, imar hakları artışına dayalı yapılaşma, yaratılan değerin toplum adına paylaşılmaması, 
  8.   ‘Keşke’ dememek için kentleri yeniden yeni kavramlarla ve yaklaşımlarla kurgulamalıyız, projeleri yeniden ele almalıyız.
Kentsel Strateji; 13 yıl önce ‘KEŞKE DEMEMEK’ için kuruldu!
  1. Kentsel Strateji20 yıllık birikim üzerine kuruldu. 13 yıldır, genç yaratıcı bir ekip ile ‘sosyal şirket’ yaklaşımı ile çalışıyoruz.
  2. Zamanımızın %80’i ve kazancımızın %20’si ile kentlerin geleceği için programlar geliştiriyoruz.
  3. Genç ve yaratıcı planlama ve tasarım ekipleri ile işbirliği içinde program ve ortak proje geliştiriyoruz. Birlikte sorunlara çözüm ortağı oluyoruz.
  4. Kamu, özel ile sivil ve yerel örgütlerle işbirliği yapıyor, ortaklıklar kuruyoruz.
  5. 13 yıl içinde tasarım, araştırma, katılım, vizyon, sosyal etkikamusal alan, kalkınma kavramlarını içeren stratejiler ve yöntemler geliştirdik, atölyeler kurduk, ortak programlar ve projeler tasarladık, yayınlar yaptık.
  6. ‘Kentleri yeniden düşünmek’ ve  ‘mahalleleri yeniden keşfetmek’ temel stratejileri çerçevesinde üç dönemin olumlu ve olumsuz yönleri dikkate alan ortamlar yaratıyor, sorunları anlıyor ve çözümler geliştiriyoruz.
  7. Artık, ‘keşke’ dememek için, yapılaşma kapasitesi dolan alanlarımızda ‘imar haklarını artırmadan’, öncelikle ‘kamusal alan’ yaratmak için yeni planlama yaklaşımlarını ve kent modellerini tartışmaya açıyoruz.
Kentsel Strateji; On artı Üç yıl içinde Onlarca Söylem ve Eylem Üretti!
VİZYON;
Kentleri Yeniden Düşünüyoruz !
  1. Kentlerimizin yeni vizyon ile yeniden kurgulanmasının zamanı gelmiştir. Sorunlara çözüm ararken  stratejik (yukarıdan aşağı) bakış ile yerel (aşağıdan yukarı) bakışını birleştirmenin gerekliliğine inanıyoruz. Yani, stratejik çerçeve ve yerel çerçeve arasında bütünleşme stratejileri geliştiriyoruz.  Stratejik çerçeve oluşturulurken bölge, havza ve kent ölçeklerini, yerel çerçeve oluştururken ise yapı, sokak ve mahalle ölçeklerini dikkate alıyoruz. Önemli kavramları gündeme getiriyor,  yöntemler geliştiriyoruz.
  2. Kentlerin gelecek stratejilerini Kimlik, Kapasite, Kaynak, Kalkınma, Katılım, Kurgu (6K) temaları ile geliştiriyoruz. Yol haritaları, Vizyon Planları, Stratejik Planları katılımcı ortamlarda alınan kararlar ve işbirliği ile hazırlıyoruz.
  3. Sorun ve çözümleri; politikacılar, yöneticiler, plancı ve tasarımcılar, proje geliştirenler, sivil toplum örgütleri ve projeden etkilenen herkes ve her kesim ile tartışıyor, uzlaşma ortamları yaratıyoruz.
  4. Dünyada yaşanan ‘Kentsel Rönesans’, Yeni Yüzyıl Kentleri’, ‘Akıllı Kent’, ‘Dayanıklı Kent’ vb gibi kentsel akım deneyimlerinden yararlanarak kendimize özgü Gelişen kentler, kültür kentleri, dinamik kentler, HUB kentler, dayanıklı kentler, paylaşan kentler, bahçe kentler vb gibi yeni kent akımlarının ilkelerini ve modellerini tartışıyoruz.
  5. ‘İmar Planlama’ yerine ‘Kent Planlama’ yaklaşımını, ‘Mekânsal Gelişim Strateji Çerçevesi’, ‘Stratejik ve Taktik Çerçeve’, ‘Stratejik Mastır Plan’ yöntem ve araçlarını tartışmaya açıyor, öneriler geliştiriyoruz.
  6. Planlamanın yalnızca mekânsal değil, ekonomik kalkınma ve sosyal gelişim boyutlarını gündeme getiriyoruz.
Temalar;
  • Kent Modelleri
  • Kent Vizyonu
  • Yol Haritası
  • Kentsel Kimlik
  • Stratejik ve Taktik Çerçeve
  • Stratejik Master Plan
Ürünler;
  • Perşembe Pazarı Stratejik Planı
  • Ardahan Strateji ve Eylem Planı
  • Yeşil Yol
  • 6X6 Yeni Kentsel Düzen
  •  Frig Vadisi Kültür ve Turizm Atlası
  • Afyonkarahisar Turizm ve Kültür Rehberi
  • Vizyon Planı Rehberi
  • 81Kent81Vizyon
  • Muğla Bir; Eylem Planı
  • Fırat; Strateji ve Eylem Planı
  • Afyonkarahisar; Kent Vizyonu ve Kimliği
  • Bolu; Kent Modeli
  • Edirne; Kültür Kent Modeli
  • Şanlıurfa; Paylaşılan Değerler
  • Kartal; Vizyon Planı
  • Siirt ve Tillo’nun Geleceği; Tarihsel Dönüşüm
  • Cendere; Ekonomik ve Ekolojik Değer
  • Çayırova; Sınırlar Ötesi Güç
  • Kartal; Yeni Merkez Strateji ve Eylem planı
  • Beşiktaş; Kentsel Dönüşüm Modeli
  • Çayırova; Vizyon Planı
  • Yalova; Kentsel Gelişim Senaryoları
  • Kocaeli; Yeni Merkez
  • Düzce; Akıllı Büyüme, 
  • Düzce; Yeşil Üçgen Eko Vizyonu
  • Enez; Uygarlık Kenti
  • Demirköy; Yaşam kenti
  • Vize; Sakin Kent
  • Şarköy; Sağlıklı Kent,
  • Uçhisar; Bölgenin Geleceği,
  • Karasu; Ekonomik ve Ekolojik Gelecek
  • Çorum; Geçmişin Gücü,
  • Düzce; Kalkınma Mozaiği,
  • Sapanca Gölü; Ortak Gelecek
  • Kahramanmaraş; Kent İçinde Kent
  • Bitlis, Beş Değer,
  • Denizli; Yol Haritası 7T
  • Mardin; Çeşitlilik İçinde Birliktelik
TASARIM;
Tasarımların stratejilerini geliştiriyoruz !
  1. Planlamanın yalnızca imar planı, tasarımın ise mimari yada ürün tasarımı ürünleri değil, bir yönetim süreci olduğunu, sosyal boyutunun günümüzde öncelikli olması gerekliliğini gündeme getiriyoruz.
  2. Sosyal Etkileri düşünüyoruz, sorunların birlikte keşfi için Araştırma, uzlaşmaya dayalı Katılım, çözümler için Tasarım aşamalarını içeren ‘Sosyal etki Tasarımı yapıyoruz.
  3. Hazırladığımız etkinlik kartları ve yöntem kartları deneyimlerimizi tasarımcılar ve mahalleliler ile paylaşıyoruz, kendimize özgü katılımcı yöntemleri geliştiriyoruz.
  4. Sosyal Yenilik Tasarımı yaklaşımını geliştiriyoruz, rehberler hazırlıyor, projeler geliştiriyoruz.
  5. Proje geliştirme sürecinde stratejileri ve tasarım ilkelerini projeden doğrudan etkilenenler birlikte geliştiriyoruz. Stratejik Tasarım sürecinde yatırımcılar, mülk sahipleri, tasarımcılar ile hep birlikte çalışıyoruz. Büyük ölçekli projeler için Stratejik Tasarım yönetimi yapıyoruz.
  6. Kentler için ne yapmalı? ve nasıl yapmalı? sorularının yanıtlarını arıyor, kent gelişim modelleri ile mahalle yenileme modelleri geliştiriyoruz.
  7. Mahalle Tasarım Rehberleri ile uyumlu yapı, yaşayan sokak, bizim mahalle tasarım ilkeleri ve kodları hazırlıyoruz.
  8. Mahalle dönüşümü için damar, düğüm, doku (3D) stratejisi ile güvenliyaşanabilir ve dayanıklı mahalleler yaratma modelleri geliştiriyoruz.
  9. Büyük ölçekli kentsel dönüşüm projelerinde katılımcı ortamlar yaratıyor, projelerin vizyon, tasarım ve sosyal etki kavramları ile yeniden düşünülmesini sağlıyoruz, somut çözüm önerileri geliştiriyoruz.
  10. Yıllarca yaşadığımız, çalıştığımız mekanların dönüşümü sonrasında ‘keşke yıkmasaydık’‘keşke böyle olmasaydı’ dememek için tasarım süreç yönetimi yapıyoruz.  Anılar, komşuluk ilişkileri, gelenler ve gidenler, eski izler, yani yaşam ve mekana dair her şeyi önceden iyi tasarlanması gerekliliğine inanıyoruz.
Temalar;
  • Stratejik Tasarım
  • Sosyal Etki Tasarımı (SET)
  •  Sosyal Yenilik Tasarımı
Ürünler;
  • Kağıthane Planlama Kodları
  • Perşembe Pazarı Tasarım Kodları
  • Tarihi Yarımada Dönüşüm Yaklaşımı (İHT)
  • Sosyal Etki tasarım Rehberi (SET)
  • Gaziantep Sosyal Etkiye Duyarlı Tasarım Rehberi
  • 3X3 Stratejik Tasarım Çalıştayı
  • 39 Kent 1 İstanbul,
  • Kartal Yeşil Kuşak,
  • Kartal Mekansal Gelişim Strateji Çerçevesi,  
  • Kağıthane Mekansal Gelişim Strateji Çerçevesi
  • Fikirtepe Stratejik Tasarım Rehberi,
  • Yeni Çayırova Vizyon Planı,
  • Düzce; Mekansal Gelişim Strateji Şeması,
  • Bağcılar; Mekansal Gelişim Strateji Çerçevesi,
  • Konya Yeni Merkez Dönüşüm Projesi ,
  • Bursa Kent Meydanı Batı Gelişme Aksı Projesi,
  • Eskişehir Porsuk Kenarı Dönüşüm Projesi,
  • Düzce; Yeni Kentsel Omurga,
  • Eskişehir; Vişnelik Fikir Projesi,
  • Konya; Sancak Mahallesi Fikir Projesi,
  • Konya; Akıncılar Mahallesi Yenileme Projesi
  • Konya; Yazır Mahallesi Fikir Projesi,
  • Çayırova; Mahalle Yenileme Projeleri
  • İstanbul; Hacı Hüsrev Fikir Projesi,
  • Kağıthane Mahalle Rehberi,
  • 3ada1Ada Modeli
  • Mahalle(3D) Modeli
  • Karanfilköy; Yerinde Mahalle Yenileme Projesi
  • Bor; Karaca Mahallesi Yenileme
  • Denizli; Molla Deresi, Kirişhane ve Çatalçeşme Stratejik Tasarım Projeleri 
ETKİ;
ETKİleşim ortamlarında ETKİleri çıkarıyoruz !
  1. Kentsel dönüşümün gayrimenkul geliştirme olmadığı, sosyal ve ekonomik boyutlarının bulunduğunu dikkate alarak mekan ve yaşam üzerine olan etkileri çıkarıyoruz.
  2. Projelerin olumsuz etkilerini, etkileşim ortamlarında herkes ve her kesim ile kendimize özgü yöntemlerle çıkarıyoruz.
  3. Kentsel Dönüşüm Projelerinde, Sosyal Etki Değerlendirme (SED) raporlarının mutlaka proje geliştirme sürecinde hazırlanması gerekliliğini söylüyoruz. Bunun için SED Rehberleri hazırladık ve kamuoyu ile paylaştık.
  4. Kentsel dönüşüm projelerinde SED hazırlama sürecinin tanımlama, tarama, tahlil, tasarlama, takip (5T) aşamalarını hazırladık.
  5. Büyük projelerde uzlaşma yönetiminin önemini ortaya koyduk. Yöntemler geliştirdik, uzlaşma yönetimleri yaptık. Uzlaşma yönetiminin bilgilendirme, bilinçlendirme, buluşma, beklenti, belirsizlik ve benimseme (6B) basamak yöntemini geliştirdik ve pek çok projenin uzlaşma yönetiminde kullandık.
  6. Sosyal Etki Değerlendirme (SED), Sosyal Etki Matrisi (SEM), Sosyal Etki Tasarımı (SET) ve Sosyal Etki Programları (SEP), günümüzde katılımcı planlama yaklaşımı ile stratejik tasarım yaklaşımının önemli araçları oldu.
  7. Geliştirdiğimiz Sosyal Etkileşim Matrisi (SEM), olumsuz etkilerin azaltılması için bir yönetim planı çerçevesi sunmaktadır.
  8. Türkiye’de ilk kez Kartal Yeni Merkez Projesi SED raporunu hazırladık. Ardından, Fikirtepe, Sanayi Mahallesi ve Perşembe Pazarı SED raporları hazırladık. Projelerin olumsuz etkilerini belirledik, etkilerin azaltılması için öneriler sunduk.
Temalar;
  • Uzlaşma Yönetimi
  • Sosyal Etki (SE)
  • Sosyal Etki Değerlendirmesi (SED)
  • Sosyal Etki Tasarımı (SET)
  • Sosyal Etki Matrisi (SEM)
Ürünler;
  • Perşembe Pazarı Sosyal Etki Değerlendirmesi (SED) Raporu
  • Sanayi Mahallesi Sosyal Etki Değerlendirmesi (SED) Raporu
  • Fikirtepe Sosyal Etki Değerlendirme (SED) Raporu
  • Uzlaşma Yönetimi Basamakları (6B)
  • Sosyal Etki Değerlendirme Rehberi (SED)
  • Sosyal Etkileşim Matrisi (SEM)
  • Sosyal Etki Tasarımı (SET)
  • Sosyal Etki Programı (SEP)
  • Gaziantep Sosyal Etkiye Duyarlı Tasarım Rehberi,
  • Kartal Yeni Merkez Projesi SED Raporu
  • Tarlabaşı; Stratejik Sosyal Plan
  • Karanfilköy; Mahalle Yenileme Projesi,
  • Kadıköy; Kurbağlıdere, Yeniden Yerleşim Eylem Planı
  • Silivri; Boğluca, Yeniden Yerleşim Eylem Planı
  • Beykoz; Beykoz Deresi, Yeniden Yerleşim Eylem Planı
  • Silivri; Kocadere, Yeniden Yerleşim Eylem Planı
  • İstanbul; Kentsel dönüşüm Sosyal Etki Değerlendirme Raporu,
ATÖLYELER;
Söylemleri Eyleme dönüştürüyoruz!
  1. Söylemlerimizi, kavramlarımızı, stratejilerimizi kurucu ortağı olduğumuz platformlar ve atölyelerde hayata geçiriyoruz.
  2. Kentsel Strateji tarafından;
  • 2012, 'katılım' yılı ilan edildi, DESTEK platformunu kurduk.
  • 2013, 'tasarım' yılı ilan edildi, Tasarım, Araştırma, Katılım (TAK) Kadıköy ve Kartal’ı kurduk.   
  • 2014,   'vizyon' yılı ilan edildi, Nef Grubu ile birlikte Vizyon Platformu ve Vizyon Atölyesini kurduk.,
  • 2015, ‘sosyal etki’ yılı ilan edildi, Sosyal Etki Tasarımı ve Sosyal Etki Değerlendirme Rehberleri hazırladık.
  • '2016 yılını Paylaşım Yılı ilan ettik. Muğla Büyükşehir Belediyesi ile Atölye Muğla Bir’i kurduk.Tematik çağrıların başarısı, gönüllülük ve kamu, özel, sivil işbirliği yaklaşımının benimsenmesini sağladı.Demokrasi, Ekonomi, Strateji, Toplum, Eşitlik, Katılım temel ilkelerini benimseyen DESTEK Platformu ile 3ada1ada, mahalle, kent ölçeklerinde yeni dönüşüm modellerini gönüllü tasarımcılarla tartışmaya açtık.
    3. TAK Atölyelerinde ise gönüllü tasarımcılar ile mahallelileri orTAK programlarda buluşturuyoruz.
    4. Vizyon Atölyesinde ise Kent Stratejisti ve Sosyal Plancı yetiştirme hedefi doğrultusunda        programlar geliştiriyoruz.
    5.   TAKorTAK şemsiye çatı oluşturduk. Anadolu’da kurulan ve kurulacak tasarım atölyelerine destek vereceğiz. Anadolu Tasarım Ağını’ni kuracağız.

Temalar;
  • Tasarım Araştırma Katılım (TAK)
  •  Vizyon
  • DESTEK
  • Kalkınma
Kurulan Atölyeler;
  • TAK Kadıköy
  • TAK Kartal
  • Vizyon Atölyesi
  • Atölye Muğla Bir
YAKLAŞIMLAR ve YÖNTEMLER
Yenilikçi YÖNTEMLERLE katılım ortamları sağlıyoruz!
  1. 20+13 yıllık deneyimiz ile kentlerin geleceği için yaklaşımlar, yöntemler ve uygulama araçları geliştiriyoruz. Deneyimleri kamu, özel ve sivil ortamlarda paylaşıyoruz,
  2. BEK analizi ile SWOT analizi yerine, kentlerin geleceğine ilişkin stratejiler geliştiriyoruz.
  3. Strateji ve Taktik çerçeve, mekânsal strateji planlarının hazırlanması için Ne yapmalı? sorusunun temel kavramları olan değer, düzen, denge ile Nasıl Yapmalı? sorusunun temel kavramları olan omurga, ringler ve ağ ile stratejilerin stratejilerini ortaya koyan sistematik kurgudur.
  4. Sosyal Etki Matrisi (4E) , projeyi ETKİleyen, ve projeden ETKİlenenleri ETKİleşim ortamlarında bir araya getirerek olumsuz ETKİleri azaltmak için tarafların sorumluluklarını belirleyen etki yönetim planı içeriğini hazırladık.
  5. Sosyal Etki Tasarım(SET), ile Araştırma, Katılım ve Tasarım aşamalarını içeren kentsel dönüşüm proje tasarım süreç yönetimi geliştirdik. Mahalleliler ile tasarımcıları buluşturan etkinlik ve yöntem kartları hazırladık.
  6.  Uzlaşma Yönetimi, bilgilendirme, bilinçlendirme, buluşma, beklenti, belirsizlik ve benimseme (6B) basamakları ile katılımcı planlama ve proje geliştirme süreci için önemli yaklaşımlar ve yöntemler sunmaktadır.
  7.  Beklenti Yönetimi, projeden etkilenen kamu, özel, mülk sahibi, kiracılar, sivil örgüt tarafların birbirinden beklentilerini matris içinde değerlendirmektedir.
  8. Çarpan Etkileşim Strateji Çerçevesi,  ortak değer ve beklentilerin, dün, bugün ve yarın zaman dilimi içinde ortak gelecek için ortaya konulan stratejik vizyon, vizyona gerçekleştirmek için  belirlenen strateji ve hedefler ile onlara ulaşmak için eylem alanları, program ve projeler bütününü içeren bir temel kurgudur.
  9. Kentsel Strateji Çerçevesi ise planlama temel kurgusunun 3 Tema, 3 Strateji, 3 Ölçek bakış açısı ile değerlendiren, 3ada1ada, mahalle ve kent programları için deneyimlendiği bir yaklaşımdır.
  10. Kentsel Strateji Çalıştayı ise vizyon planlarının hazırlanması ve stratejik tasarım süreçlerinde tarafların beklentileri ile önerilerinin alındığı katılımcı buluşmalardır.
  11. İmar Hakları Transferi, yöntemin kullanılması için kendimize özgü öneriler geliştirdik. Başvuru, belediye, bakanlık, bilgi, belge, bölge, büyüklük, bonus, bono, banka (10B) aşamaları ile kamuoyunu bilgilendiriyoruz.
  12. İmar Bonusu yöntemi ise 3ada1ada ve mahalle programlarımızda tasarımcılarla deneyimlediğimiz kademeli imar hakkı artışıdır. Kamusal alan yaratma amacı ile imar bonusları, kapasitesi olan alanlarda birleşme, yola terk, donatı ve otopark yaratılması koşulu ile verilmelidir.
  13. Görünmeyeni Görünür Kılmak etkinlikleri ile sorunları tespit ederek, olumsuz etkileri ortaya çıkarıyoruz.
  •      Fikirtepe Film Atölyesİ
  •      Kartal Film Atölyesİ
  •      Sesiz Yürüyüş (5 duyu ile algılama ve anlama)
  •      Sokak Atölyeleri
1         14.  Sosyal Etki Tasarımı sürecinde yeni yöntemler kullanıyoruz.
  •      Sokak Atölyelerİ
  •      Toplama ve Çıkarma
  •       Şok Kıyı Köşe
Yöntemler ve Etkinlikler;
  • BEK Analizi
  • Stratejik ve Taktik Çerçeve
  • Sosyal Etkileşim Matrisi (4E)
  • Sosyal Tasarım Süreci, Etkinlik ve Yöntem Kartları
  • Uzlaşma Basamakları (6B)
  • Beklenti Yönetim Matrisi
  • Çarpan Etkileşim Strateji Çerçevesi
  • Kentsel Strateji Çerçevesi; 3 Tema, 3 Strateji, 3 Ölçek
  • Stratejik ve Taktik Çerçeve
  • Kentsel Strateji Çalıştayı
  • İmar Hakları Transferi (10B)
  • İmar Bonusu
  • Görünmeyeni Görünür Kılmak (film atölyesi, sessiz yürüyüş, sokak atölyesi)
  • Toplama ve Çıkarma
  • Kıyı-Köşe- Şok Kıyı Köşe
  • Diğer
EĞİTİM ve YAYINLAR
Deneyimimizi Paylaşıyoruz!
  1. Deneyimlerimizi eğitimler, toplantılar, sunumlar, çalıştay ile basın ve yayım yoluyla paylaşıyoruz.
  2. Stüdyo 33’te öğrenciler ve uzmanları kendi deneyimlerimiz ve yaklaşımlarımız ile  yetiştiriyor, onlara yeni fırsatlar yaratıyoruz.
  3. Üniversitelerde dersler veriyor, öğrencilere deneyimlerimizi aktarıyoruz.
  4. Ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla da deneyimlerimizi paylaşıyor, bazıları ile işbirliği programları geliştiriyoruz.
  5.  TAK Kadıköy, TAK Kartal ve Vizyon Atölyelerinde uygulama programlarla tasarımcılar ile mahallelileri buluşturuyoruz.
  6. ÇEKÜL Vakfı, Tarihi Kentler Birliği, GYODER, KONUTDER gibi sivil toplum örgütleri ile işbirliği yapıyor, karşılıklı deneyim transferi ortamları yaratıyoruz.
  7. Anadolu Üniversitelerinde yaptıklarımız paylaşıyoruz.
  8. Kalkınma Ajansları, Valilikler ve Belediyeler ile işbirliği içinde ortak projeler geliştiriyor, eğitimler veriyoruz.
  9. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Dünya Bankası ile kentlerin geleceği ve sosyal etki tasarımı üzerine işbirliği yapıyoruz. Ortak eğitim programları yapıyoruz.
  10. Yerel mahalle örgütleri ile ‘Yerel Girişime DESTEK’ platformu ile bilinçlendirme toplantıları yapıyor, onların proje geliştirme süreçlerinde etkin olmalarını sağlıyoruz.
  11. Deneyimlerimizi eğitimin yanısıra yayınlarımız ile de paylaşıyoruz.
  12. Sosyal Etki Değerlendirme (SED) Rehberi, 81Kent81Vizyon yayınlarını kamuoyu ile paylaştık. Aldığımız geri bildirimler ile yeni programlar geliştiriyoruz.
  13. 10 Temel İlke yayınları paylaştık.

  •  Kentlerin Geleceği
  • Uzlaşma Yönetimi
  • İstanbul’un Geleceği
  • İmar Hakları Transferi
  • Çayırova’nın Geleceği
  • Stratejik Tasarım
  • Sosyal Etki Değerlendirmesi
  • Sosyal Etki Tasarımı
  • TAK Modeli
  • 3ada1ada
  • Mahalle
  • Kentsel Dönüşüm
14.  Ağustos 1999 Büyük Marmara Depreminin önemini dikkate alarak her yıl, Olası depreme --- yıl kaldı? başlığı altında farkındalık yaratma bildirileri yayınlıyoruz.
15. Yıllık temalarımızın içeriklerini kamuyu ile paylaşıyoruz.
  • 2012 Katılım YılI
  • 2013 Tasarım YılI
  • 2014 Vizyon YılI
  • 2015 Sosyal Etki YılI
  • 2016 Paylaşım Yılı
  • 2017 Kamusal Alan YılI
16.  Görüşlerimiz, bildirilerimiz, yazılarımız pek çok dergi, sosyal medya, gazetelerde yayımlandı.

Eğitimler;
  • Stüdyo 33
  • Üniversite Dersleri
  • Strateji Eğitimleri
  • Brifingler (Ulusal ve Uluslararası)
  • Tasarımcılar Kartal’da
  • Tasarımcılar Kapadokya’da
Yayınlar;
  • Sosyal Etki Değerlendirme Rehberi (SED)
  • Sosyal Etki Tasarımı (SET) Rehberi
  • Yeşil Yol
  • 39Kent1İstanbul
  • Vizyon Rehberi
  • 81Kent81Vizyon Planları
  • 10 Temel İlkeler
  • BEK Analizi
  • 3Ada1Ada
  • Mahalle
  • Kağıthane Mahalle Rehberi
  • Diğerleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Portakal Çiçeği Vadisi ve Dikmen Vadisi Proje Deneyimi

Portakal Çiçeği Vadisi ve Dikmen Vadisi Proje Deneyimi 6K; K urgu , K amu Yararı , K atılım , K aynak , K apasite , K atılım 1989-1994 yılları arasında Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Karayalçın yönetimi tarafından Portakal Çiçeği Vadisi (PÇV) ve Dikmen Vadisi (DV); senaryosu yazılan, kamu yararı ön plana çıkarılan, katılımcı, kaynak yaratan, arazi kapasitesini iyi değerlendiren ve kaliteli çevre yaratmayı ön plana çıkaran ilk kentsel dönüşüm proje örnekleridir. Bir başka deyişle, her iki proje ülkemizde uygulanan kapsamlı kentsel dönüşüm başarı öyküsüdür. Başarı öyküsünün temelinde ‘proje geliştirme’ yaklaşımı bulunmaktadır. Murat Karayalçın ve ekibi tarafından Batıkent Projesinde deneyimlenen bu yaklaşım, farklı boyutları ile bu projelere transfer edilmiştir. Ekip ve Bilgi Deneyim Transferi 1979 yılında, alt ve orta gelir gruplarına kooperatif örgütlenmesi yoluyla konut üretmek amacıyla Kent-Koop tarafından başlatılan Batıkent Projesi; merkezi yönetim,

ETKİleşim Atölyeleri Deneyimi

ETKİleşim Atölyeleri Deneyimi; DESTEK, TAK (Kadıköy-Kartal), Vizyon Atölyesi ve Atölye Muğla Bir A.Faruk Göksu; ETKİleşim Atölyeleri Kurucu Ortağı 19 Haziran 2017 Kentlerimizin 3.dönüşüm sürecine girdiği günümüzde, mekan ve yaşam üzerine ortaya çıkan olumsuzlukların etkileri azaltmak, kentsel dönüşüm sürecinin yalnızca mekansal değil, ekonomik ve sosyal boyutunu da içermesi gerekliliğini ortaya koymak üzere 2013 yılından bu yana kurduğumuz   ETKİleşim Atölyelerinde çok boyutlu deneyimler yaşıyoruz. ETKİleşim Atölyeleri -       17 ağustos 2011 yılında Kentsel Strateji tarafından gönüllü tasarımcılar ile Yerel Girişime DESTEK Platformu, -         4 Nisan 2013 tarihinde; Kadıköy Belediyesi, ÇEKÜL Vakfı ve Kentsel Strateji ortaklığı ile TAK Kadıköy, -         17 Ağustos 2013 tarihinde; NEF ve Kentsel Strateji ortaklığı ile Vizyon Atölyesi, -         23 Ağustos 2014 tarihinde; Kartal Belediyesi ve DESTEK Platformu ortaklığı ile TAK Kartal, -         29 Ekim 2016 tar